Halloween z piekła rodem.

Halloween. Sanok. Klub Rudera. Ja, moja dziewczyna, aparat i zespół Silent Jester. Tak właśnie upłyną mi w skrócie 31 października.

Na miejscu fajna knajpa, akustyka lepsza niż spodziewana, i warunki oświetleniowe z piekła rodem gratis. Apeluję, do wszystkich, chcących pracować na koncertach, w małych klubach. Nie róbcie tego! Chyba, że macie zawodowy sprzęt, silne barki(by przetrwać atak szalejących ludzi) i stalowe nerwy.

12 000 ISO, t/125s, f/1.4 Przy takich parametrach robiłem poniższe zdjęcia. Zero flesza, bo w tamtym lokalu, jakiekolwiek jego użycie, kończyło się spłaszczeniem obrazu i odebraniem klimatu koncertu. Czas t/125s dla bardzo wprawionego fotografa wystarczy, by złapać ruch sceniczny, ale nie bez wielu zmarnowanych klatek. W trakcie koncertu, zrobiłem trzy razy więcej zdjęć, niż zazwyczaj, a po wszystkim poszedłem do dziewczyny z przekonaniem, że jedyne czego mi potrzeba, to mocny sznur. Dwa dni nie zaglądałem do materiału. Często tak robię, by trochę ochłonąć i popatrzeć na zdjęcia, bardziej obiektywnym okiem. Tutaj jednak, po prostu nie chciałem się dołować.

Nadszedł w końcu dzień, kiedy trzeba było skończyć materiał. Słuchawki z dobrą muzyką na uszy, świeżo skalibrowane monitory i zielona herbata. Pierwsza selekcja, potem druga. Godzinka przerwy na obiad. Ostateczna selekcja i retusz. Patrząc, po lekko ponad sześciu godzinach, na efekt końcowy, wysłałem zespołowi więcej zdjęć niż zazwyczaj, a materiał uważam, za całkiem udany. Wniosek? Nawet w piekle, ostatecznie nie jest tak źle. 🙂

Silent Jester-3 Silent Jester-4Silent Jester-6 Silent Jester-7 Silent Jester-8 Silent Jester-9 Silent Jester-10 Silent Jester-11

I na końcu, ładny portrecik, (wbrew pozorom) bardzo przyjaźnie nastawionych do świata muzyków.
Silent Jester-2

Leave a Reply

